• Ipsos

Post-test vs Google analytics

Aktualizace: 12. srp 2019

Výsledky post-testů on-line kampaní a hodnocení jejich výkonu např. podle Google Analytics se mohou výrazně lišit. Čím to je? A jaký learning ze zdánlivě protichůdných informací můžete získat?


Patříte mezi ty, kdo si pečlivě vyhodnocují své kampaně? Na jedné straně máte marketingový výzkum od výzkumné agentury (ideálně Ipsos 😊), tak zvaný post-test komunikace, který vyhodnocuje kampaň z pohledu spotřebitelů. A na straně druhé máte vyhodnocení od mediální agentury, které vám poskytne KPIs výkonnosti kampaně. Už se vám možná někdy stalo, že vyhodnocení kampaně z pohledu spotřebitelů nebylo zrovna nejlepší a zároveň kampaň prokazatelně doručovala publikum, kam jste potřebovali? My jsme se s tím v poslední době setkali dokonce vícekrát :).


Takže, vaše kampaň má super CTR a dostává lidi efektivně na web. Zároveň má podle výzkumu slabý branding a nemá vliv na značku. Říkáte si, kde se stala chyba, ale výsledek může být naprosto v pořádku! Může jít o to, že máte dobrou výkonnostní kampaň, která ale má omezený brandový efekt. I kdybyste měli super CTR (např. 5 %), stejně na vaši reklamu 95 % a více lidí nekliklo. A pokud máte slabý branding, tak ani nevědí, že to je reklama pro váš brand. Potom vaše reklama pro brand prostě fungovat nemůže.


Jaký je z toho learning? Pokud nechcete za každou cenu tlačit brand do prvních vteřin a zároveň je vaším cílem výkonnostní kampaň, značku tam násilně nedávejte. Ale pokud byste chtěli zbylých 95 a více % impresí nehodit do kanálu a sledujete zároveň brandový cíl, vytvořte video nebo banner, který bude schopný lidi k vaší značce přitáhnout. A třeba budete mít i dobrý CTR.


Michal Štěpánek

84 zobrazení

©2019 by Ipsosknow.