Rezonující reklamy z 2018
Aktualizace: 7. říj 2020
Hledáte inspirativní příklady pro tvorbu vaší nové reklamy? Chcete vědět, na jaké reklamy Češi reagují pozitivně a které je nudí? Na tyto otázky odpoví náš výzkum 50 reklam z roku 2018.
Při práci s našimi klienty často řešíme otázku, které reklamy fungují, které ne a proč. Je třeba říct, že žádný jednoznačný návod neexistuje a nikdy nebude. Proč? Zaprvé, pokud spojíte všechny best practices dohromady, obvykle vznikne úplný nesmysl. Zadruhé, pokud by všichni sledovali stejný „návod“, budou vytvářet stejné příběhy a neodliší se. Udělali jsme analýzu naší databáze pre-testovaných reklam z posledních 5 let a díky tomu máme zmapované klíčové drivery úspěchu reklam. Asi vás samy o sobě nepřekvapí, potvrzují to, co o reklamách dlouhodobě víme z psychologie a behaviorální ekonomie.
V každém případě je dobré mít dobré příklady pro inspiraci. Ne jenom něco, co hodnotí dobře lidé z oboru, ale co funguje na těch nejdůležitějších: spotřebitelích. Proto jsme se rozhodli realizovat výzkum, který nám odpoví, jak současné reklamy rezonují s cílovou skupinou. Vybrali jsme 50 reklam, používajících různé kreativní styly, pro značky z různých oborů a různé pozice na trhu. Jediným jejich spojujícím prvkem je první zveřejnění v roce 2018. Reklamy jsme nechali ohodnotit 300 náhodně vybraných respondentů z panelu Populace.cz. Z reakcí respondentů nás zajímalo především: schopnost reklam odlišit se, jak příjemné bylo reklamu sledovat, schopnost pobavit cílovou skupinu, říct něco nového a důležitého o značce a vhodnost ke značce. Tyto vlastnosti jsme vybrali podle toho, jak důležité jsou pro fungování reklam na základě naší databáze.
V dalších článcích, které můžete najít se dozvíte, jak jednotlivé reklamy spotřebitele oslovují a co mají ty více a méně úspěšné společného. Tady se můžete podívat, které reklamy jsme hodnotili: